Gratis forsendelse

Returneringer, Reklamationer

Gratis returnering!

Vil du returnere en seng eller et andet produkt? Du har 30 dage til at foretage en returnering. Hvis en seng eller et andet produkt, vi tilbyder, ikke lever op til dine forventninger, kan du returnere det til os. Vi refunderer hele beløbet og bestiller en kurer til at afhente produkterne. I tilfælde af senge, bedes du beholde den originale emballage, da det kan være svært at gøre sengen klar til forsendelse uden den originale emballage, og vi kan ikke garantere, at kureren vil kunne afhente den. Vores papemballage har mål, der er egnede til forsendelse.

icons8-truck-45

Forsendelsen er beskadiget.

Det sker meget sjældent, men hvis din pakke er blevet beskadiget, bedes du pakke den ud, kontrollere hvilke dele der er beskadigede (du kan finde deres navne i manualen på treetale.dk/m), tage billeder af de beskadigede dele og sende dem til os. Vi sender dig nye dele uden beregning så hurtigt som muligt, så du kan nyde din nye seng 🙂

RET TIL AT TRÆKKE SIG UD AF AFTALEN

  1. Kunden, der er en forbruger, kan trække sig ud af aftalen uden at angive årsagen ved at indsende en passende erklæring inden for 30 dage. For at overholde denne frist er det nok at sende denne erklæring, før den udløber.
  2. Forbrugeren kan selv udfærdige erklæringen eller bruge formularen til erklæring om tilbagetrækning fra aftalen, som er tilgængelig på webshoppens hjemmeside.
  3. Fristen på 30 dage regnes fra den dag, hvor varen blev leveret, eller – hvis der er tale om en aftale om tjenesteydelser – fra den dag, hvor aftalen blev indgået.
  4. Ved modtagelse af Forbrugerens erklæring om fortrydelse af Aftalen, sender Sælger en bekræftelse på modtagelse af erklæringen om fortrydelse af Aftalen til Forbrugerens elektroniske postadresse.
  5. Forbrugerens ret til at træde tilbage fra aftalen er udelukket i følgende tilfælde:
    1. for levering af tjenesteydelser, hvis sælgeren har udført tjenesteydelsen fuldt ud med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, som – inden tjenesteydelsen blev påbegyndt – var blevet informeret om, at han ville miste retten til at træde tilbage fra aftalen, når tjenesteydelsen var fuldført;
    2. for en aftale, hvis pris eller vederlag afhænger af udsving på det finansielle marked, som sælgeren ikke er herre over, og som kan indtræffe inden udløbet af fristen for fortrydelse af aftalen;
    3. for en aftale, hvor genstanden for tjenesteydelsen er ikke-præfabrikerede varer, der er fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer eller tjener til at opfylde hans unikke behov;
    4. for en aftale, hvor genstanden for tjenesten er varer leveret i en forseglet emballage, der ikke kan returneres, hvis den åbnes, på grund af sundhedsbeskyttelsesproblemer eller af hygiejniske årsager, hvis emballagen åbnes efter levering;
    5. for en aftale, hvor genstanden for ydelsen er varer, som efter levering på grund af deres art forbliver uadskilleligt forbundet med andre genstande;
  6. I tilfælde af tilbagetrækning fra en fjernsalgsaftale, anses en sådan aftale for ikke at være indgået. Det, som parterne har leveret, skal returneres i uændret stand, medmindre ændringen var nødvendig som led i den almindelige forvaltning, navnlig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varerne skal returneres straks, senest inden for 30 dage. De købte varer skal returneres til sælgers adresse.
  7. Sælgeren skal straks, men ikke senere end inden for 30 dage fra modtagelsen af forbrugerens erklæring om tilbagetrækning fra aftalen, returnere alle de betalinger, han har foretaget, inklusive leveringsomkostningerne for varerne. Sælgeren refunderer betalingen med den samme betalingsmetode, som forbrugeren anvendte, medmindre forbrugeren accepterer en anden måde at refundere på, hvor en sådan refusion ikke genererer nogen omkostninger for forbrugeren. Sælgeren kan tilbageholde tilbagebetalingen af betalingen modtaget fra forbrugeren, indtil han modtager den returnerede vare, eller forbrugeren fremlægger et bevis for dens returforsendelse, alt efter hvad der kommer først, medmindre sælgeren tilbød selv at afhente varen hos forbrugeren.
  8. Hvis den leveringsform for varerne, som forbrugeren har valgt, er en anden end den billigste, almindelige leveringsform, som sælgeren tilbyder, er sælgeren ikke forpligtet til at refundere forbrugeren eventuelle ekstraomkostninger, han har afholdt.
  9. Forbrugeren skal kun afholde de direkte omkostninger ved returnering af varerne, medmindre sælgeren har accepteret at afholde disse omkostninger.

Reklamation

  1. Sælger forpligter sig til at levere varer fri for mangler.
  2. Sælgeren er ansvarlig over for kunden, der er forbruger, i henhold til garantien for mangler i overensstemmelse med bestemmelserne i artikel 556 – 576 i civilloven. I forhold til kunder, der er entreprenører, er garantien udelukket.
  3. Klager skal sendes til følgende adresse: SELECTWOOD SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Kunickiego 16, 95-200 Pabianice, Polen eller den elektroniske postadresse: complaints@treetale.dk.
  4. For at klagen kan behandles, skal kunden sende eller levere de pågældende varer og vedlægge købsbeviset, hvis det er muligt. Varerne skal leveres eller sendes til den adresse, der er nævnt i punkt 3.
  5. Sælger forpligter sig til at behandle enhver reklamation inden for 30 dage.
  6. Hvis der er mangler i reklamationen, skal Sælger anmode Kunden om at supplere den efter behov, straks, men ikke senere end inden for 7 dage fra den dato, hvor Kunden modtog anmodningen.

UDENRETSLIGE MÅDER AT AFGØRE KLAGER OG FORFØLGE KRAV PÅ

  1. Kunden, der er forbruger, har blandt andet følgende muligheder for at bruge udenretslige metoder til at bilægge klager og forfølge krav:
    1. han har ret til at henvende sig til en permanent mindelig forbrugerdomstol, der drives af Commercial Inspection, med en anmodning om at bilægge en tvist, der opstår som følge af den indgåede salgsaftale;
    2. har ret til at henvende sig til handelsinspektionens voivodskabsinspektør med en anmodning om at indlede en mæglingsprocedure med henblik på mindelig bilæggelse af tvisten mellem kunden og sælgeren;
    3. kan få gratis støtte til bilæggelse af tvisten mellem forbrugeren og sælgeren, også ved hjælp af støtte fra den poviat (kommunale) forbrugerrettighedsrådgiver eller en social organisation, hvis lovbestemte opgaver omfatter beskyttelse af forbrugere (blandt andre Forbrugerrådet, Foreningen af Polske Forbrugere). Rådgivningen ydes af Forbundet af Forbrugere på det gratis nummer til forbrugernes hotline +48 800 007 707 og af Foreningen af Polske Forbrugere på den elektroniske postadresse porady@dlakonsumentow.pl.
    4. kan rapportere sin klage via den europæiske ODR-platform, der er tilgængelig på adressen: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

KONTAKT

Selectwood Sp. z o.o.

E-mail: complaints@treetale.eu

Adresse: Kunickiego 16, 95-200 Pabianice, Polen

No products in the cart.